افتتاح نخستین مرکز مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری در بورس

1728

روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه، دکتر عبده تبریزی در مراسم افتتاح نخستین مرکز مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری در بورس که در محل کارگزاری مفید برگزار شده بود، حضور یافت و صحبت کوتاهی پیرامون ʺسرمایه‌گذاری غیرمستقیمʺ ارائه داد. وی  با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری مستقیم توسط عامه مردم با خطر بالا همراه است، گفت: هم‌اکنون در دیگر کشورهای دنیا هم سرمایه‌گذاری مستقیم توصیه نمی‌شود و بخش اعظم سرمایه‌گذاری از طریق افراد متخصص و مشاوران سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از سال ۱۳۸۲ در بورس کشور پی‌گیری شده و مزایای زیادی چون صرفه‌جویی در هزینه، کاهش ریسک، شفافیت اطلاعاتی،… دارد. وی شروع فعالیت بانکداری اختصاصی در یک یا دو بانک از سال ۱۳۸۶ را نیز در همین حوزه تعریف کرد و معتقد بود که بانکداری اختصاصی نیز به معنای اعتماد عامه‌ی سپرده‌گذاران به متخصصان بانک جهت تشکیل سبد کارآمدی از دارایی‌های مالی است.

دکتر عبده علت عدم‌موفقیت کامل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و بانکداری اختصاصی را ʺبحران اعتمادʺ در کشور دانست و معتقد بود که مردم اعتماد لازم را ندارند که مدیریت ثروت خود را به بانک‌ها یا مدیر صندوق‌ها و سبدهای بازار سرمایه بسپارند. وی اظهار امیدواری کرد که این مرکز مشاوره بتواند به بسط اعتمادسازی در این عرصه کمک کند.

درج دیدگاه

نظر خود را وارد کنید
اسم خود را اینجا وارد کنید