سمینار معاملات آتی و تحلیل بازار طلا

3152

روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه، دکتر حسین عبده تبریزی در سمینار معاملات آتی و تحلیل بازار طلا که به همت کارگزاری مفید برگزار شده بود، شرکت کرد. در این همایش، آقای میثم رادپور سخنران اصلی بود که طی سخنرانی‌ای عوامل کوتاه‌مدت و بلندمدت مؤثر بر بازار طلا را مورد بحث قرار داد.

در ادامه‌ی این سمینار طی گفت‌و‌گویی صمیمی دکتر عبده‌‌ تبریزی به همراه دکتر رادپور به پرسش‌های شرکت‌‌کنندگان سمینار پاسخ دادند و در انتها نیز طی مراسمی از کتاب «بازار آتی» نوشته‌ی دکتر علی خبیری و دکتر حسین‌ عبده‌ تبریزی رونمایی شد. در این کتاب نویسندگان ضمن معرفی الگوهای تعیین قیمت آتی و کاربرد قراردادهای آتی در بحث مدیریت ریسک، تجربیات جهانی و داخلی در حوزه معاملات بازار آتی سکه و طلا را تشریح کرده اند.

محورهایی که در سمینار معاملات آتی و تحلیل بازار طلا مطرح شد شامل «عوامل توضیح‌دهنده‌ نوسان بازار آتی»، «عوامل کوتاه‌مدت و بلندمدت»، «محرک‌های بازار ارز»، «عوامل کوتاه‌مدت»، «چرا سکه حباب می‌گیرد؟»، «فشار سکه‌های پیش‌فروش»، «نرخ شکاف»، «تحلیل حباب سکه»، «عوامل توضیح‌دهنده‌ شکاف»، «بحران نظام بانکی: شکل‌گیری و توسعه»، «شکاف نرخ سود-نرخ تورم»، «آثار شکاف بدهی-دارایی»، «عدم کنترل‌پذیری حجم نقدینگی در بحران‌های همزاد» و… می‌شود.

فایل صوتی صحبت‌های بلند آقای رادپور را در این‌جا بیابید.

به‌علاوه فایل صوتی کوتاه معرفی کتاب توسط حسین عبده تبریزی را در این‌جا بیابید.

درج دیدگاه

نظر خود را وارد کنید
اسم خود را اینجا وارد کنید